2008. szeptember 30., kedd

Az vagy, amit megosztasz magadról a neten

A Google-alapítók célkitűzése így hangzott: "szedjük rendszerbe a világ összes információját". A cél ma is az, hogy még több személyes adatot gyűjtsenek össze a felhasználókról. A cég vezetői azt szeretnék elérni, hogy a Google tudja a válaszokat az olyan kérdésekre, mint a "mit csináljak holnap?" vagy "milyen munka illene hozzám?" Ehhez arra van szükség, hogy minél több információt tudjanak meg a felhasználókról. Az internetes keresések során pontosan rögzítik a kereső szavakat, azt, hogy milyen IP-címről érkezett a keresés, és hogy onnan milyen oldalra távozott tovább az internetező. Ellentmondásos a Google megítélése. Egyrészt ostorozzák azok, akik tartanak személyes adataik megadásától, másrészt a geek-kultúra a nagycégek következő generációját a "menő korporáció"-t látja benne. A Google a Microsofttól eltérően nem kér a felhasználótól azonosító kódot, pénzt az alkalmazásért, nyitott, ingyenes, a folyamatosan frissen tartott forráskód és programcsomag elérhetőbbnek hat.
A geekek átlátják a személyiségi jogok és az internet problémás viszonyát, melyet a web 2.0 von maga után. A web 2.0 az együttműködésről szól, arról, hogy nyomokat hagyunk magunk után, kihasználjuk a rendelkezésünkre álló kommunikációs csatornákat. Ezek mértéke egyénenként változik, a lényege ugyanaz: megmutatjuk magunkat.

Nincsenek megjegyzések: